top of page

איך טיול בן שבועיים באוגוסט בארצות הברית עם ילדים עלה לנו $3,000


ולמה הטיול הבא יהיה זול יותר


בחודש אוגוסט האחרון יצאנו עם ארבעת ילדינו בגילאים שנה-עשר לטיול של 15 ימים ו – 14 לילות במזרח ארצות הברית. הטיול כלל טבע מרהיב, נופים, אגמים, ומסלולי טיול חווייתיים – לצד שלל אטרקציות ופעילויות, ואף יום שלם, שהוקדש לפארק שעשועים מוצלח במיוחד. על הטיול שלנו תוכלו לקרוא כאן.

אמנם אנחנו גרים במזרח ארצות הברית, ועל כן לטיול זה לא היינו צריכים לרכוש כרטיסי טיסה ולשכור רכב. עדיין, גם בכל שאר התחומים הצלחנו להוזיל עלויות, ולהוציא בסך הכל בטיול $3,000 כולל הכל.

איך עשינו את זה? מיד מסבירה!


לינה

בכתבה קודמת כבר פירטתי והיללתי את נפלאות הקמפינג בארצות הברית – ולא בכדי. גם אם אתם לא חובבי קמפינג, ולא נוהגים לעשות זאת בישראל – עדיין ממליצה בחום לנסות זאת בארצות הברית! במהלך הטיול שילבנו מספר לינות בקמפינג, אשר המוצלחים מבינהם היו של רשת KOA, הכוללים שלל מתקנים ופעילויות במתחמים, ובינהם: בריכה, מיני גולף, טרמפולינה, גני משחקים ועוד. במתחם יש גם סופר קטן, מכונות כביסה ומייבשים, לעיתים גם מסעדות – ואפילו שירות חדרים/אוהלים, שמביאים אליכם את הסחורה שרכשתם. אגב – באתרים אלו יש גם בקתות (עם ובלי שירותים ומקלחות), למי שעדיין מעדיף קורת גג מוסדרת מעל ראשו. עלויות של קמפינג בטיול שלנו נעו בין $30-$45, ומרוב שהילדים נהנו במתחם – לעיתים את חצי היום הראשון הקדשנו לבילוי במתחם – מה גם שאין באמת תחליף לקומזיץ עם סמורס בלילה 😉

לינה בקמפינג חייבה אותנו לרכוש ציוד מתאים לקמפינג, שכלל: אוהל ענק (עדיין 6 אנשים...), שקי שינה, מזרונים לבידוד, תאורה, שולחן נייד, כיריים, ועוד. כל הציוד עלה לנו כ - $600, והעלות מהר מאד התקזזה עם עלות הלינות. מה גם, שאנו נותרנו עם הציוד, שאיתו נוכל להמשיך לטייל – ולמעשה יוזיל גם את הטיולים הבאים אחריו 😊

טיפ נוסף לגבי הלינה הוא עבור משפחות של חמש נפשות. בחדר סטנדרטי בארצות הברית יש שתי מיטות זוגיות – כלומר מתאים לארבעה אנשים. יחד עם זאת, ברוב המלונות (ובכל המלונות בהם שהינו עד היום) – אין בעיה להלין 5 אנשים בחדר (באישור המלון כמובן) כל עוד משתמשים בתשתית הקיימת. לנו אמנם יש ילדים קטנים – ועדיין אין מצב ששלושה יחלקו מיטה נוספת. לכן אנו מביאים איתנו מזרן קטן, עליו ישנים אחד הילדים – וכך אנו לוקחים חדר אחד ולא שניים. אגב – הטיפ הזה נכון לחמישה אנשים – אך לא תמיד לשישה. לכן, אנו תמיד מוודאים לפני הגעה מהו מספר האנשים המקסימלי המותר בחדר – ולעיתים לוקחים חדר גדול יותר מהסטנדרט.


רכב

כפי שציינתי, אנחנו גרים במזרח ארצות הברית, ועל כן הגענו עם הרכב שלנו. יחד עם זאת, אם אתם מגיעים לטיול ארוך בארצות הברית, או טיול קצת שונה ומורכב (למשל טיול ברכב מחוף לחוף בארצות הברית) – דעו כי לעיתים ישתלם לכם (מאד) לרכוש רכב (ואף קרוואן), ולמכור אותו בסוף הטיול – מאשר לשכור רכב או קרוואן.


אטרקציות שמגיעות חינם עם הלינה

אטרקציות בארצות הברית זה לא תמיד דבר זול (לפעמים כן – אבל על כך עוד ארחיב בהמשך), ולכן אנו משתדלים לקחת מקומות לינה, שמשלבים בתוכן אטרקציות, וכך על הדרך אנחנו מקבלים פעילות כיפית, שמוסיפה תוכן לתוכנית הטיול – וללא עלות נוספת.

האטרקציה יכולה להיות בריכה, גן משחקים, טרמפולינה – או פעילויות יחודיות יותר כגון אופניים וקיאקים. מקום הלינה בסטואו למשל היה ממוקם ליד אגם, ובו עמדו לרשות אורחי המלון קיאקים וציוד הצלה. וכך, כל בוקר פתחנו עם שיט באגם - איזה תענוג! מדובר אגב במקום לינה פשוט, ועל כן המחיר היה בהתאם – כלומר אטרקציות כיפיות אפשר למצוא גם בבתי מלון ובבתי הארחה בסיסיים – לאו דווקא ברזורט של 4 כוכבים.


אוכל

אני מודה – אנחנו לא מחובבי האוכל האמריקאי, ועל כן ממעטים לאכול בחוץ. בארוחת בוקר משקיעים הכי הרבה – ובמסגרתה מכינים גם סנדוויצ'ים, ירקות ופירות לשאר היום. ארוחות ערב מבשלים או נהנים מאוכל מהיר, כמו פיצה והמבורגר. מספר פעמים אכלנו במסעדות אסייתיות, שאנחנו מאד אוהבים – ולשמחתנו אפשר למצוא מסעדות אסייתיות בשפע עם אוכל טעים ובמחיר מצחיק ($40-$50 לארוחה משפחתית). נכון שלא מדובר באוכל גורמה – אבל מדי פעם גם זה מותר 😉


הפארקים הלאומיים בארצות הברית

הפארקים הלאומיים בארצות הברית ידועים ביופיים – והביקור בהם הוא חוויה בלתי נשכחת. יחד עם זאת, מנוי שנתי לפארקים לרכב משפחתי עולה רק $80! כלומר, לא צריך הון בשביל להנות מטבע מרהיב.

דרך אגב, אם אתם גרים בארצות הברית, ויש לכם ילד בכיתה ד' – אתם זכאים למנוי שנתי חינם! פרטים בקישור הבא: https://bit.ly/36FEPtT

במקרה שלנו בטיול, הבן שלנו היה בכיתה ד' – כך קיבלנו את המנוי בחינם, וביקור בפארק הלאומי באכדיה ללא עלות 😊


שמורות טבע עם כניסות מוזלות וגם בחינם

זה נכון שלעיתים כניסה לשמורת טבע בארצות הברית יכולה להיות יקרה. ולצד זאת, שמורות טבע רבות הם בחינם, או עם כניסה מוזלת.

כך לדוגמא עלות הכניסה לשמורת הטבע המדהימה ווטקינס גלן באזור אגמי האצבעות עלתה לנו $8 בלבד לכל המשפחה (שזו למעשה היתה עלות החניה במקום). בנוסף, הכרטיס שקיבלנו נתן לנו אפשרות להיכנס ללא עלות לכל פארקי המדינה באזור אגמי האצבעות.

מסלול מקסים אחר שעשינו היה בורמונט למפלי מוס גלן – ולגמרי בחינם.

החוויות אגב – יקרות ערך.


מנויים

אחד הדברים שלמדנו כאן הוא שמנויים זה דבר מאד משתלם. פעמים רבות עלות מנוי שנתי תהיה שוות ערך לכניסה אחת או שתיים לאטרקציה מסוימת – ולעיתים אפילו זולה יותר מכניסה אחת לפארק. ולהלן דוגמאות:

עלות מנוי מדעטק שנתי למשפחה בישראל הינה כ – 400 ₪. מנוי זה תקף במוזיאונים רבים וכיפים במיוחד בארצות הברית (מוזיאוני ילדים, מדע וחלל ועוד), ומקנה כניסה חינם לארבעה אנשים, ולעיתים גם לחמישה. כך למשל הכניסה למוזיאונים של ספרינגפילד (שם נמצאת התערוכה המעולה של דר' סוס) הינה חינם למנויים – גם למוזיאון הילדים בבוסטון, למוזיאון המדע בבוסטון ועוד. מאד משתלם!

מנוי נוסף שאצלנו מככב (זו השנה השלישית ברציפות) הוא המנוי לרשת פארקי השעשועים SIX FLAGS. למי שלא מכיר – מדובר ברשת פארקי השעשועים הגדולה בעולם, חלקם משולבים עם פארקי מים – אחד עם משולב עם ספארי – ובקיצור, מובטחות כאן הרבה שעות של הנאה! עלות המנוי השנתי ברכישה מוקדמת היא $55 לאדם – עלות כרטיס חד יומי לפארק לרוב גבוהה מזה.


אגמים וגני משחקים

תזכרו שאגמים וגני משחקים משדרגים את הטיול – וכמעט תמיד ללא עלות. אגם פלאסיד הוא דוגמא נהדרת לאחר הצהרים כיפי ומהנה (לכולנו) – ובחינם 😊


בחירות

בסופו של דבר, הכל מסתכם בבחירות.

בכל מקום בו תבקרו. תטיילו ותשהו (בארצות הברית בכלל) – בידכם נתונה הבחירה היכן לישון, מה לאכול, ומה לעשות במהלך היום.

מגוון האפשרויות והבחירה בארצות הברית אדיר,

וחשוב לדעת שכפי שיש יקר – יש גם זול, ואפילו חינם.

אם אתם מתכננים טיול לארצות הברית עם ילדים (וגם בלי) – הגדירו את התקציב אותו תרצו להקדיש לטיול, ובהתאם לכך בחרו את המסלול, אותו תעשו.

יש דרכים רבות לחוות את ארצות הברית – ובכל בחירה שתעשו – הנאה גדולה מובטחת.

מאחלת לכולכם טיול מהנה ומוצלח!


אודות הכותבת

שלי גוטנר-הוך היא בעלת חברת רוד טריפ, הבונה ומתכננת טיולים עצמאיים וטיולים פרטיים ליחידים ולקבוצות קטנות במבחר יעדים באירופה ובבלקן, ארצות הברית וקנדה.

bottom of page