top of page

רוד טריפ בפלורידה והסביבה - חלק 1

בתאריך 9.2.20 יצאנו לרוד טריפ בפלורידה והסביבה בהרכב של סבא, סבתא, אמא ושלושה ילדים בני 10, 7 – ו – 5 (אשר במהלך החופשה הפך להיות בן שש😊). הטיול היה מגוון ועשיר בתכנים ופעילויות, וכלל חופים מרהיבים, איים יפייפיים, עיירות וערים, מוזיאונים, מעיינות – וגם פארק של דיסני בסוף – כי איך אפשר בלעדיו?

את סיכום הטיול חילקתי לפי מוקדי עניין מרכזיים בטיול – ובהתאם לכך לשמונה פוסטים בנושאים:

(1) צ'רלסטון, סוואנה וסיינט אוגוסטין

(8) מג'יק קינדום בדיסניוורלד

אז מה היה לנו בדרום? בואו נתחיל 😊

צ'רלסטון, סוואנה וסיינט אוגוסטין

החלק הראשון הטיול הוקדש לשלוש ערים (ואי), בשלוש מדינות שונות: צ'רלסטון בדרום קרולינה, סוואנה בג'ורג'יה, וסיינט אוגוסטין בפלורידה. בין סוואנה לסיינט אוגוסטין גם ביקרנו באי המקסים ג'ייקל, אליו אתייחס בפוסט, המוקדש לאיים (ויש הרבה כאלו באזור).

פלורידה היא מדינה גדולה (והשלישית בגודלה בארצות הברית מבחינת מספר תושבים), הממוקמת בדרום-מזרח ארצות הברית. את פלורידה גילו באביב הספרדים (אליהם נחזור עוד מעט), ועל כן קרו למדינה זו בשם La Tierra Florida, אשר משמעותה "הארץ הפרחונית". השם פלורידה כידוע נשאר עד היום.

כיאה למדינה גדולה, בפלורידה יש שדות תעופה רבים, ואנו בחרנו לטוס לשדה התעופה באורלנדו. אורלנדו אמנם ממוקמת במרחק נסיעה של שש שעות מצ'רלסטון (אשר היה היעד הראשון שלנו) – אך מצד שני הטיסות אליה היו הזולות ביותר בתקופה זו – כך גם השכרת הרכב.

לאורלנדו טסנו עם חברת התעופה ספיריט, שהיא חברת אולטרה לאו קוסט (כן, שלב אחד אחרי לאו קוסט) – אבל דווקא כאן ציפתה לנו הפתעה נעימה עם צוות אדיב וטיסה שיצאה בזמן – את האוכל והשתיה כמובן הבאנו מהבית 😉

בשדה התעופה כבר ציפתה לנו הפתעה פחות נעימה בחברת ההשכרה – שם נודע לנו שנצטרך להיפרד ממאות דולרים – עבור האפשרות לסוע בכבישים מהירים בפלורידה. מדובר במתקן, המסופק על ידי חברת ההשכרה, ומאפשר את הנסיעה בכבישים המהירים, אשר בחלקם לא ניתן לשלם במזומן או בכל אמצעי אחר – ולכן הסתמן שחובה יהיה עלינו לשלם עבור המכשיר. אבל מסתבר שלא. מול דוכני חברות ההשכרה איתרנו דוכן קטן, השייך לאותה חברה, אשר גובה את התשלום על הכבישים המהירים. שם הציעו לנו להשתתף בפיילוט, המציע את הכרטיס ללא עלות – וגביה רק עבור הכבישים בהם ניסע – ללא דמי שימוש ותוספות. אחרי רישום קצר, קיבלנו את הכרטיס המדובר – ויצאנו לדרך. פרטים נוספים על הפיילוט תוכלו למצוא בקישור הבא: https://bit.ly/2x0All2

מצוידים בטבלטים לילדים, אוכל ושתיה למבוגרים, והרבה אנרגיות טובות – יצאנו לדרך לכיוון צ'רלסטון, אליה הגענו בשעת לילה מאוחרת - ובזאת גם הסתיימה הנסיעה הארוכה ביותר בטיול זה 😊

צ'רלסטון

בבוקר קמנו לשמש נעימה (אין כמו הדרום בחורף...) בעיר צ'רלסטון המקסימה.

צ'רלסטון היא עיר נמל, הממוקמת במדינת דרום קרולינה, שהיתה אחת משלוש עשר המושבות הראשונות, אשר הקימו את ארצות הברית. צ'רלסטון אמנם הוקמה בשנת 1670 על ידי מהגרים מאנגליה, אך רק בשנת 1783 הפכה רשמית לעיר. לצ'רלסטון תפקיד מרכזי בהיסטוריה האמריקאית. דרום קרולינה היתה המדינה הראשונה ממדינות הדרום, אשר החליטה לפרוש מברית המדינות של ארצות, וזאת עקב מחלוקת עם מדינות הצפון בנוגע לעבדות. החתימה על מסמך ההיפרדות, אשר נעשתה בצ'רלסטון, הובילה למלחמת האזרחים בארצות הברית בין הצפון לדרום. במבצר סמטר, הממוקם על אי סמוך לצ'רלסטון, נורתה היריה הראשונה במלחמה זו.

ברובע ההיסטורי המשוחזר של צ'רלסטון יש למעלה מאלף וארבע מאות (!) מבנים היסטוריים, ואחת ההנאות הגדולות בעיר הזו היא פשוט לשוטט ברחובות ולצפות בבתים היפים. בנוסף, צ'רלסטון מכונה העיר הקדושה, וזאת לאור המספר הגדול של הכנסיות בעיר, אשר את מגדלי הפעמונים שלהן ניתן לראות בין הבניינים.

את הביקור בצ'רלסטון התחלנו במרכז המבקרים, שם הצטיידנו במפות ומידע על העיר. צ'רלסטון מפעילה הסעות ללא עלות בעיר – אך בתדירות לא גבוהה במיוחד – על כן בחרנו לסוע עם הרכב בעיר. ממרכז המבקרים נסענו ל – The Battery, הידוע גם כ"גן באטרי", אשר בו מגוון תותחים (לשמחתם הרבה של הילדים, שטיפסו על כל אחד ואחד מהם בלי יוצא מן הכלל...), ותצפית נהדרת למבצר סמטר המפורסם, ולנמל צ'רלסטון. אחרי שהצלחנו להוריד את הילדים מהתותחים, הלכנו לאורך הטיילת היפה עד לפארק ווטרפרונט – וכמובן שלא פסחנו על ביקור במזרקת האננס המפורסמת.

משם המשכנו לשוק העירוני ההיסטורי של העיר - שוק מקורה וססגוני, המפורסם בעיקר אודות לסלסלות הקש בעבודת יד, הנמכרות בו. מדובר בשוק קטן ונעים, כך שהביקור בו עם הילדים היה מאד מהנה ומוצלח. חלק מדוכני האוכל הציעו גם טעימות (של עוגיות ושאר דברים טובים), שבכלל שדרגו את הביקור – ולקינוח גם זכינו לצפות באמן רחוב, אשר זז רק כאשר זורקים לו מטבע. אם אתם עם ילדים – לא לוותר 😉

מהשוק המשכנו לנושאת המטוסים USS יורקטאון. אמנם הפעם לא נכנסו פנימה, אך נהנו מהליכה לאורך הטיילת של המרינה, הממוקמת מעל המים, וממראות נהדרים של נושאת המטוסים וגשר המיתרים. בזאת סיימנו את הביקור בצ'רלסטון – והמשכנו ליעד הבא: סוואנה.

סוואנה

סוואנה הינה העיר העתיקה ביותר במדינת ג'ורג'יה. העיר הוקמה בשנת 1733, ובדומה לצ'רלסטון – מפורסמת אודות לרובע ההיסטורי השמור היטב, ובו למעלה מאלף מבנים היסטוריים. בנוסף בסוואנה עשרים ושתיים כיכרות יפות, עצי אלון עתיקים, שלל מזרקות, בתי אחוזות, ואף טיילת יפייפיה לאורך הנהר עם אשר שימשה בעבר למסחר (ממוצרי צריכה ועד לעבדים).

בסוואנה אגב ממוקם הספסל המפורסם, שעליו ישב טום הנקס בסרט פורסט ג'אמפ, ושם סיפר את סיפור חייו. הנה הצצה קטנה לסרט:

הכיכר, אשר לידה ממוקם הספסל, היא Chippewa Sqaure , הנקראת על שם הניצחון בקרב צ'יפווה בשנת 1814.

עיריית סוואנה מפעילה מערכת הסעות ללא עלות, הכוללת:

1. אוטובוסים, הפועלים בשני קווים, ואיתם ניתן לסייר באופן רכוב ברובע ההיסטורי.

2. מעבורת, עליה ניתן לעלות ממש בסמוך למלון, ולצאת לשיט לאורך הטיילת ואף לחצות איתה את הנהר לגדה הנגדית.

גם את הסיור הזה התחלנו במרכז המבקרים, צפינו בפסלים המרשימים בטיילת, ועלינו על המעבורת, אשר אחת התחנות שלה ממוקמת ממש מול מרכז המבקרים, וזו אפשרה לנו תצפית יפה על העיר מהגדה השניה (וכמובן הרבה הנאה לילדים).

מהמעבורת ירדנו בפארק מרול, הפארק היחיד בסוואנה, שממוקם ממש על הנהר, ובו נמצא הפסל המפורסם של הנערה המנופפת לשלום, לזכרה של פלורנס מרטוס, אשר לקחה על עצמה את התפקיד לנופף לשלום לספינות אשר הגיעו ועזבו את נמל סוואנה בין השנים 1887-1931. האמת שתהיתי למה היא עשתה את זה – אבל את הילדים הסיפור ריתק.

מהפארק המשכנו לסיור רגלי משולב בהסעות בין הכיכרות היפות (ויש כאמור הרבה כאלו) – שילוב נהדר של עצי אלון עתיקים עם מבנים יפים ומרשימים – ושלל מזרקות – מקסים! אם אתם מגיעים עם ילדים – תערכו עם הרבה מטבעות פני – כי זריקת מטבע למזרקה והבעת משאלה התגלתה כאחת האטרקציות המלהיבות במקום. מהכיכרות המשכנו לפארק פורסיית', פארק עם עצי אלון גדולים ומרשימים, מזרקה יפייפיה, וגן שעשועים – לשמחתם הרבה של הילדים.

אחרי מנוחה בפארק היפה, המשכנו לארוחת צהרים במסעדה Mrs. Wilkes Dining Room, ונהנו מאוכל דרומי מעולה וחוויה נהדרת. מומלץ – לא להיבהל מהתורים!

בתום הארוחה, חזרנו באמצעות ההסעה לרכב, והמשכנו לאי ג'קייל, עליו כאמור אפרט בחלק של האיים.

בדרך מסוואנה לאי ג'קייל, עצרנו במטע וורמסלו לצפות בשדרת האלונים המרהיבה, אשר מככבת כתמונת הנושא של פרק זה. מהאי ג'ייקל, המשכנו לעיירה המקסימה סיינט אוגוסטין, עליה ארחיב מיד.

סיינט אוגוסטין

סיינט אוגוסטין ממוקמת בחלקה הצפוני של פלורידה, ונחשבת לעיר האירופאית העתיקה ביותר בארצות הברית. העיר נוסדה בשנת 1565 על ידי פדרו מננדז דה וילס הספרדי, וההשפעה הספרדית ניכרת היטב במבנים העתיקים, אשר ברובע ההיסטורי.

לסיינט אוגוסטין הגענו בשעות אחר הצהרים, אותן בילינו באחד החופים הסמוכים לה. בערב יצאנו לסיור ראשוני ברובע ההיסטורי, ואשר בו מעבר למבנים ההיסטוריים, ישנם שלל מסעדות ומקומות בילוי, הופעות חיות, ואוירה מעולה. חוויה!

בבוקר למחרת חזרנו שוב לסיינט אוגוסטין, והפעם לסיור מורחב.

את הסיור התחלנו במגדלור, אשר הינו אחד מסמליה של סיינט אוגוסטין. המגדלור נבנה בשנת 1874, ומתנשא לגובה של כחמישים מטרים. מדובר במגדלור, שעדיין פעיל, ובו ישנו כיום גם מוזיאון. אנו כמובן עלינו 219 מדרגות לתצפית היפה מראש המגדלור 😊 טיפ קטן: הדרך הכי טובה להלהיב ילדים ובמקביל לעייף אותם - היא לעלות המון מדרגות, שמובילות לתצפית 😉

משם המשכנו למבצר סן מרקוס, אשר הינו המבצר העתיק ביותר בארצות הברית. בנייתו של המבצר החלה בשנת 1672 והסתיימה רק לאחר 23 שנים בשנת 1695. המבצר שוכן על גדות מפרץ מטנזס, והנוף מראש המבצר מרהיב. בסופי שבוע גם יורים מהתותחים שעל המבצר – כך שאם יש אפשרות לכוון את הביקור בסיינט אוגוסטין לסוף שבוע – מומלץ! מבצר סן מרקוס אגב הינו פארק לאומי – כלומר אם ברשותכם מנוי שנתי לפארקים הלאומיים – הכניסה אליו חינם 😊

מהמבצר המשכנו לסיור ברובע ההיסטורי, הלכנו לאורך המדרחוב סיינט ג'ורג' שוקק החיים, וסיימנו את הביקור במכללת פלגלר, ובבית העיריה. משם המשכנו לכיכר העצמאות, שהוקמה בשנת 1573 בהוראת המלך הספרדי, והיתה הפארק הציבורי בארצות הברית. מהפארק הלכנו לגשר האריות, וממנו לאורך הטיילת חזרנו למבצר סן מרקוס.

בזאת סיימנו את החלק, שהוקדש לעיירות העתיקות והיפות בדרום – ממנו המשכנו לביקור במעיינות המדהימים של פלורידה, על כך יסופר בפארק הבא 😊

יש לכם/ן שאלות על המסלול? תוספות? בקשות? מוזמנים להגיב!

אודות הכותבת

שלי גוטנר-הוך היא בעלת חברת רוד טריפ, הבונה ומתכננת טיולים עצמאיים וטיולים פרטיים ליחידים ולקבוצות קטנות במבחר יעדים בארצות הברית וקנדה, באירופה ובבלקן.