top of page

רוד טריפ בפלורידה והסביבה - חלק 2

פלורידה מפורסמת אודות לחופים שלה (ובצדק! על כך עוד ארחיב בפוסט בנושא איים וחופים) – אך רבים לא יודעים כי בפלורידה ישנו ריכוז המעיינות הגדול בעולם (!), והביקור בהם מהנה ומומלץ כאחד! לא רק מספר המעיינות גדול – אלא גם מגוון וסוגי המעיינות: קטנים וגדולים, לשחיה או לצפיה (בבעלי חיים כמובן), בחלקם יש קיאקים - לפעמים גם סירות גדולות, בחלקם מגלשות מים, בחלקם אפשר לשחות עם פרות ים – ובחלקם יש אפילו בתולות ים 😉


מכיוון שהטיול שלנו היה מוגבל בזמן, נאלצנו לבחור מבין המגוון האדיר אילו מעיינות נבקר – ולאחר קריאה, בחינה, וחשיבה, נבחרו ארבעת המעיינות הבאים:


(1) ריינבו ספרינגס.

(2) הומוססה ספרינגס.

(3) בלו ספרינגס.

(4) וויקי וואצ'י ספרינגס.


בפוסט זה אפרט על כל אחד ממעיינות אלו, ואתן את המידע הדרוש לביקור במקומות מופלאים אלו 😊 אז בואו נתחיל!


מעיינות בפלורידה


קצת רקע

בפלורידה יש למעלה ל – 600 (!) מעיינות, המרוכזים במרכז ובצפון המדינה, עם מים צלולים להפליא. הטמפרטורה הממוצעת של המעיינות הינה 22 מעלות צלזיוס – טמפרטורה קבועה לאורך כל השנה, אשר למעשה מבטיחה אפשרות רחצה במים נעימים יחסית (עדיין, אנחנו מגיעים מישראל ורגילים לטמפרטורות גבוהות יותר...). בנוסף, אודות לטמפרטורה (הגבוהה יחסית לאוקיינוס), במהלך החורף עוברות מהאוקיינוס למעיינות פרות ים – חיות גדולות מימדים וחמודות להפליא. בחלק מהמעיינות ניתן לצפות בהן בלבד – אך בחלק מהן אפשר גם לשחות איתן או לשוט לידן – חוויה אדירה בפני עצמה.


רבים מהמעיינות (אך לא כולם) נחשבים לפארקי מדינה בפלורידה. במידה ואתם מתכננים לשהות במעיינות מספר ימים גדול במהלך הטיול – כדאי לבדוק האם משתלם לכם לרכוש את המנוי. עלות מנוי שנתי ליחיד הינה $60, ועלות מנוי משפחתי עד שמונה אנשים הינה $120.



פארק המדינה ריינבו ספרינגס

Rainbow Springs State Park


אחד המעיינות הגדולים במדינה, מוקף גנים יפים, ומשמש בעיקר לשחיה, שנורקלינג, קיאקים, ושיט אבובים. בפארק יש גם אתר קמפינג פופולרי, אשר מאפשר לישון בסמוך למעיינות היפים – ולהנות מכל הטבע והיופי מסביב.


מתחם השחיה מגודר היטב וקטן יחסית, אך ניתן לשכור קיאק (או אם אתם משקיעים – להביא את הקיאק שלכם מהבית). ברגע שיצאתם לשיט בנהר, אין בעיה לרחוץ בכל מקום, ואם באתם בחורף – יש גם סיכוי שתשחו לצד פרות ים.


חשוב לקחת בחשבון שהן אתר הקמפניג והן החניה לא ממוקמים ממש ליד המעיינות – ונדרשת הליכה של מספר דקות כדי להגיע אליהן. בנוסף, שימו לב כי יש מספר כניסות שונות לפארק: כניסה ראשית למעיינות, כניסה לאתר הקמפינג – וכניסה נפרדת לשיט אבובים. עם האבובים אגב אפשר לשוט בנהר – אך בשום פנים ואופן לא במתחם הרחצה במעיינות.


עלות הכניסה לאתר הינה $2 לאדם. עלות השכרת אבובים הינה $20 לאבוב. עלות קיאק או סאפ לשעה הינה $16, וליום שלם - $50. עלות השכרת קאנו הינה $22 לשעה, וליום שלם - $60.

לבעלי מנוי שנתי לפארקי המדינה של פלורידה הכניסה חינם.



פארק המדינה הומוססה ספרינגס

Homosassa Springs Wildlife State Park


בהומוססה ספרינגס יש מעיינות נהדרים – אך לא לרחצה של בני אדם. פארק זה מהווה מרכז שיקום לחיות יתומות, חיות שנפצעו או היו בשבי – ואינן יכולות לשוב לטבע. מדובר במעין גן חיות קטן ומטופח, בו פגשנו מקרוב מגוון גדול של בעלי חיים, וגם למדנו עליהם בהדרכות קצרות ומרתקות של המתנדבים במקום. כך יצא לי לראשונה בחיי לפגוש אפוסום, ללמוד על סיפור חייו של ליאו ההיפופותם (וגם לעמוד ממש לידו), ולצפות בהאכלת פרות ים.


הביקור במקום היה לכולנו חווייתי ומהנה מאד – וגם הגיע בדיוק בזמן, היות והיה זה יום סגריר וקריר, אף גשום למחצה – כך שממילא רחצה במעיינות או בים לא היתה רלוונטית. אם היינו נערכים עם מטריות זה בכלל היה נהדר – אבל גם לרוץ בגשם זו פעילות מהנה ואתגרית יש לומר 😉



ישנה חניה ממש בצמוד לפארק – אך היא קטנה מאד. החניה הגדולה מעט מרוחקת מהפארק, אך ניתן להגיע לפארק באמצעות שיט בסירה או נסיעה ברכבת תיירים קטנה – כך שיוצא שגם הנסיעה והחזרה מהפארק מהווים חוויה בפני עצמה 😊


עלות הכניסה לפארק הינה $13 למבוגר, $5 לילד בין הגילאים 6-12, וחינם לילדים עד גיל 6.

לבעלי מנוי שנתי לפארקי המדינה של פלורידה הכניסה חינם.



פארק המדינה בלו ספרינגס

Blue Springs State Park


המעיינות הגדולים ביותר, הממוקמים על נהר סנט ג'ונס, הם בלו ספרינגס. מדי חורף מגיעות למעיינות מאות פרות ים, ושוהות בו עד בוא האביב. ביום בו אנו ביקרנו בבלו ספרינגס ספרו 292 (!) פרות ים. בנוסף לפרות ים, ישנו מגוון גדול של בעלי חיים ובעלי כנף במקום.


בעוד שבקיץ ניתן לרחוץ במי המעיינות הצלולים, בחורף כאשר פרות הים נמצאות במעיינות – הרחצה אסורה, אך הצפיה מקרוב בבעלי החיים המרשימים האלו (וחיות אחרות) מהנה לא פחות!


הפארק מטופח להפליא, לאורכו טיילת עץ, אשר ממנה תצפיות שונות על המעיינות, ישנן גם מדשאות וגן משחקים – לשמחתם הגדולה של הילדים 😊



בנוסף לסיור הרגלי, ישנה אפשרות לקחת שיט בסירה. השיט יוצא פעמיים ביום בשעות 10:00 ו - 13:00, ואורך שעתיים. עלות השיט למבוגר הינה $25, לפנסיונר מעל גיל 60 - $23, לילד בגילאים 3-12 שנים - $18, ולילדים מתחת לגיל 3 - חינם.


אפשרות נוספת היא לשכור קאנו או קיאק, ולשוט באופן עצמאי. עלות השכרת קאנו הינה $17 לשעה, 29$ עד 4 שעות, ו - $36 ליום שלם, קיאק יחיד - $20 לשעה, $33 עד ארבע שעות, ו - $44 ליום שלם, וקיאק לשניים - $25 לשעה, $45 לארבע שעות, ו - $54 ליום שלם.


עלות הכניסה לפארק הינה $6 לרכב.

לבעלי מנוי שנתי לפארקי המדינה של פלורידה הכניסה חינם.



פארק המדינה וויקי וואצ'י ספרינגס

Weeki Wachee Springs State Park


הפארק הרביעי, שהיווה את אחד משיאי הטיול, הוא פארק המדינה וויקי וואצ'י ספרינגס. השם הוא אינדיאני במקור, ופירושו מעיין קטן או נהר מפותל – אך הדבר האחרון שתראו פה זה מעיין קטן... מדובר על מעיינות עם 117 מליון גלון של מים צלולים ונעימים ביותר. יחד עם זאת, אבל על אף שמדובר במעיינות נהדרים – זו לא האטרקציה המרכזית פה 😉


פארק זה מפורסם אודות לבתולות הים, שמופיעות פה 😊 בתחילת דרכו היה הפארק בבעלות פרטית, שבה האטרקציה המרכזית היתה המופע של השחייניות, הלבושות כבתולות ים. כיצד זה קורה? בצמוד למעיינות נבנה מעין תאטרון קטן, ובו חלונות גדולים, הצופים למעיינות ומאפשרים לאנשים לצפות בשחייניות בעודן במים. עם הגעתם של מיקי מאוס וחבריו לפלורידה, הפופולריות של הפארק ירדה, והוא כמעט ונסגר – אך אודות למאבק של עובדי המקום, ובשיתוף המדינה, אשר רכשה את הפארק – הפארק חזר להיות אטרקציה פופולרית ומיוחדת.


אז מה יש בפארק?


מעיינות כאמור יפייפיים ונעימים לרחצה. ישנן גם ארבע מגלשות מים ובריכת שכשוך לפעוטות, אשר פתוחות בתקופת הקיץ בלבד (ליד המעיינות יש גם בר חיצוני, שנראה מגניב ביותר – אך הוא היה סגור – מניחה שהוא גם פתוח במהלך הקיץ).



בנוסף, יש שיט קצר לאורך הנהר, אשר כלול במחיר הכניסה, ומלווה בהסברים על המקום ועל בעלי החיים בו. השיט מתקיים בין השעות 10:00-14:00. שימו לב! המקומות על השיט מוגבלים, ולא ניתן להירשם אליו מראש. כלומר, מה שצריך לעשות (ומה שבפועל כולם עושים) – זה דבר ראשון לאחר הכניסה לפארק ללכת לרציף, ממנו יוצאת הסירה, ולקחת כרטיסים לשעה, בה תרצו לצאת לשיט.



אפשרות אחרת היא לשכור קיאק ולשוט באופן עצמאי – אם אתם עושים זאת בחורף, יש גם סיכוי גבוה לפגוש פרות ים – וגם אם לא, מגוון בעלי החיים גדול.


כמו כן, מתקיימות פעילויות עם הריינג'רים בנושא חיות, אשר במסגרתה מסבירים על בעלי החיים, ואף מציגים את חלקם – מדובר בפעילות מעניינת לגדולים ולקטנים – ומומלצת בחום! גם בפארק הזה – כמו בהומוססה – מדובר בבעלי חיות פצועים או שהיו בשבי, ואינם יכולים לחזור לטבע. הפעילות מתקיימת שלוש פעמים ביום בשעות 10:00, 12:00 ו – 14:15.



וכאמור, גולת הכותרת: מופע של בתולות הים.


המופע מתקיים שלוש פעמים ביום בשעות 11:00, 13:30 ו – 15:00.

הכניסה לתאטרון אפשרית חצי שעה לפני – אנחנו התייצבנו כמעט שעה לפני, היות והיה חשוב לנו לשבת בשורה הראשונה – לאור התלהבותה הגדולה של הבת מהנושא. אחרי המופע, יש אפשרות להצטלם עם בת ים בסמוך לחנות המזכרות (ברור שהלכנו...).



אנחנו הגענו לפארק בשעה 9:30 ויצאנו ב – 16:00. אם מגלשות המים היו עובדות – סביר להניח שלא היינו יוצאים לפני סגירת הפארק. בנוסף, הבת שלי נחושה בדעתה להיות בתולת ים כשתהיה גדולה (כן, עדיין לא נרגעה...) – וגם בסוף הטיול הכריזה כי זה הדבר הכי טוב שהיה בטיול (יותר מדיסני!).


יחד עם זאת, הערה חשובה: כפי שציינתי בתחילה, הפארק מאד פופולרי. אנחנו הגענו בחורף ביום חול – והפארק היה מלא אך לא מפוצץ. יחד עם זאת, בקיץ הבנתי שהפארק מלא לחלוטין – ומכיוון שמוגבל במקום – ברגע שמגיעים למכסת האנשים המותרת - הכניסה אליו נסגרת. כך, שאם אתם מתכננים לבקר בפארק זה בקיץ – קחו בחשבון את העומסים, והגיעו מאד מוקדם לפארק. לאחר שנכנסתם לאתר לכו לרציף, ממנו יוצא השיט לקחת כרטיסים, חנסו להגיע למופע לפחות שעה לפני הזמן.


עלות הכניסה לפארק הינה $13 למבוגר, $8 לילד בין הגילאים 6-12, וחינם לילדים עד גיל 6. מנוי שנתי לפארקי המדינה של פלורידה מקנה כניסה חינם לשני אנשים.



ובזאת מסתיים החלק של המעיינות. בטיול כאמור הספקנו לבקר בארבעה – אך ישנם עוד רבים וטובים (אפילו מעולים). אם אתם בפלורידה – ממליצה בחום לבקר באחד או שניים, ולהקדיש לביקורים האלו זמן – מספר שעות או אפילו יום שלם, כדי באמת להנות ולמצות את המקומות הללו.


ומהמעיינות הנהדרים – נעבור לאיים ולחופים בפלורידה והסביבה (שנהדרים לא פחות!) – כל זאת בחלק הבא 😊



יש לכם/ן שאלות על המסלול? תוספות? בקשות? מוזמנים להגיב!


אודות הכותבת

שלי גוטנר-הוך היא בעלת חברת רוד טריפ, הבונה ומתכננת טיולים עצמאיים וטיולים פרטיים ליחידים ולקבוצות קטנות במבחר יעדים בארצות הברית וקנדה, באירופה ובבלקן.

bottom of page