top of page

קמפינג בארצות הברית

ארצות הברית מדהימה בהרבה מאד בחינות, ואין ספק שבכל מה שנוגע לשמורות טבע וללינת שטח – היא מובילה, מפנקת, מאורגנת, מתוקתקת – מה שמבטיח הנאה גדולה לאנשי השטח ולאוהבי המחנאות – וגם לאלה שלא 😊

אז אם אתם מטיילים בארצות הברית (או גרים כאן), ורוצים להתנסות בחוויה קצת אחרת, ייחודית ומהנה – ההמלצה שלי היא לבלות לילה אחד לפחות באתרי הקמפינג בארצות הברית.

חשוב לקחת בחשבון כי ההתנהלות בארצות הברית שונה מזו אשר בארץ – ועל כן כתבתי מדריך קצר עם מספר טיפים לקמפינג בארצות הברית.

מתחילים.



הזמנה

בארצות הברית כמו בארצות הברית לינה מזמינים הרבה זמן מראש. המשפט תקף גם על קמפינג – ובעיקר על קמפינג. באתרי הקמפינג בפארקים הלאומיים צריך להזמין כבר בינואר (התאריכים מפורסמים מראש). עם פתיחת ההרשמה, האתרים מתמלאים במהירות – ולאחר שהתמלאו – לא תהיה אפשרות לישון באתר. יחד עם זאת, אם יש אתר שרציתם והיה מלא כשבאתם להזמין - מומלץ להמשיך לעקוב אחריו, כי לעיתים יש ביטולים. בכל אתר יש חלקות מסומנות ומוסדרות, בכל חלקה שולחן פיקניק, מקום המיועד ליצירת אש, חניה לרכב, וכמובן מקום מרווח לאוהל (גם שניים).

בארצות הברית יש אתרי קמפינג לאומיים ואתרי קמפינג פרטיים. אחד האתרים הפופולרים דרכם ניתן להזמין את החלקה באחד מאתרי הקמפינג הלאומיים הוא Reserve America - וזהו הקישור שלו: https://bit.ly/2oPB2oz. באתר האינטרנט ניתן להיכנס לאתר הקמפינג המבוקש, שם תיפתח מפה של האתר, ובו תוכלו לבחור את החלקה, בה תרצו לישון. שימו לב כי הלינה באתרים מגוונת (אוהלים, קרוואנים, בקתות ועוד) – ועליכם לבחור את הלינה המתאימה לכם. לכל חלקה יש גם הגבלה של מספר אנשים. באתר בו שהיתי למשל היתה הגבלה בחלקה לארבעה מבוגרים – ובנוסף לכך ניתן להוסיף ילדים עד גיל 18 ללא הגבלה. במידה ומספר האנשים במשפחה גדול ממה שמצוין באתר - מומלץ לבדוק טלפונית עם מקום הלינה מהן ההגבלות והמדיניות מבחינת מספר אנשים לחלקה. עם ביצוע ההזמנה, תקבלו אישור – אותו יהיה עליכם להדפיס, ועם ההגעה לאתר הקמפינג, לגשת לבקתה אשר בה נמצאת הקופה, ולהציג את האישור.



שהיה באתר

כמו במלון, גם באתרי הקמפינג יש שעת כניסה (צ'ק אין) ושעת יציאה (צ'ק אאוט). בשעת היציאה עליכם לפנות את החלקה שלכם, אך עדיין תוכלו להישאר באתר כל היום, ולהנות מהמתקנים והמתחמים השונים.

בנוסף, שימו לב לחוקים במקום, והקפידו למלא אחריהם: שעות שבהן ניתן לשים מוסיקה, איסור מוחלט על עישון וכדומה.

בכניסה לאתר תהיה לכם אפשרות גם לרכוש עצים לצורך הבערת מדורה ושאר דברים, שיכולים לשמש אתכם בקמפינג. לתשומת ליבכם: בחלק מאתרי הקמפינג אין אפשרות להכניס עצים שהבאתם אתכם, מחשש לחרקים, שיכולים להגיע עם העצים.

אתרי הקמפינג ממוקמים בטבע נפלא עם שבילים מוסדרים – ומהווים גן עדן לילדים (וגם למבוגרים). אם אתם מגיעים עם ילדים קטנים – קורקינטים, בימבות ואופניים קטנים יגרמו להרבה שמחה והנאה לילדים.

בחלק מאתרי הקמפינג ניתן להביא כלבים. במידה והאתר אכן מאפשר זאת, דאגו להביא אתכם אישור כלבת, אותו יש להציג בכניסה לאתר - אחרת לא תוכלו להכניס את כלבכם. בנוסף, קחו בחשבון כי בדרך כלל כלבים צריכים להיות קשורים כל זמן השהיה באתר הקמפינג. לצורך כך, ניתן להזמין להם רצועה ארוכה, שנקראית Tie-Out Cable, אשר מאד נוחה לשימוש ולכלבים.

ועכשיו טיפ טעים: המעדן האהוב על האמריקאים בקמפינג הוא הסמורס. מדובר בשילוב של פתי בר (לגרסה האמריקאית קוראים Graham), שוקולד (נוח לקנות טבליות שוקולד דקות של הרשיז), ומעל זה מרשמלו חם, שחומם היטב במדורה. דאגו לשים את המרשמלו כשהוא ממש חם על השוקולד – כך השוקולד ימס – ואתם תזכו למעדן 😊



ציוד

כפי שאתרי הקמפינג בארצות הברית מפנקים, כך גם הציוד שניתן לרכוש בארצות הברית; הן מבחינת מגוון ואיכות – והן מבחינת מחירים. עם ההגעה לאתר הקמפינג, תוכלו לקבל השראה מחלקות אחרות והאבזור שלהן. מצרפת המלצה לרשימת ציוד לקמפינג. מדובר ברשימה ארוכה ומקיפה – כמובן שלא חייבים לקחת את כל המצוין ברשימה – אך אפשר להתבסס על רשימה זו, על מנת להחליט עם מה להגיע לקמפינג.

בנוסף, מספר דברים שחשוב לקחת בחשבון:

· בארצות הברית גם בקיץ וגם בימים חמים יכול לרדת גשם. על כן, יש להיערך בהתאם. יש לוודא כי האוהל חסין למים או לחלופין לרכוש מגן נגד מים לאוהל, מומלץ להכין הצללה חסינה לגשם (אשר גם יכולה לשמש כמקום מחסה מפני שמש קופחת), ותמיד לדאוג שהאוהלים סגורים, וכי הציוד אינו חשוף בשטח.

· גם אם חם ביום – בלילה יכול להיות קר מאד. לאור האמור, דאגו לקחת אתכם לבוש חם, ומזרונים עם בידוד.

· בחלקים גדולים בשמורות בארצות הברית ישנם מזיקים קטנים וגדולים כאחד. לפני ההגעה לאתר בדקו אילו חיות, חרקים (וקרציות) נוהגים לפקוד את המקום – והערכו בהתאם עם חומרים וציוד מתאים. בנוסף, הקפידו לבדוק כל ערב קרציות (עברו על כל החלקים בגוף עם פנס). אם מצאתם - לא להיבהל - אפשר להוציא אותן בקלות עם פינצטה מיוחדת לכך (שימו לב - לא מדובר בפינצטה רגילה - אלא פינצטה מיוחדת לקרציות, אותה ניתן לקנות מראש באמזון, וולמארט וכדומה). לא רק מזיקים קטנים יתכנו באתרים - אלא גם מזיקים גדולים (דובים ועוד). לאור האמור, חשוב מאד לשים את כל האוכל במקום סגור, אפשר גם להכניס למכונית, אך לא לאוהלים! בנוסף, לפני השינה רצוי לסגור את שקיות הזבל, ובכל מקרה - לתלות אותן גבוה על אחד מענפי העצים בחלקה.

· באתרים מתקנים שונים לילדים ולמבוגרים (גני משחקים, מגרשי כדורסל ועוד). בררו לפני ההגעה אילו מתקנים קיימים במקום, והביאו אתכם ציוד מתאים.

· ועוד בפינת הילדים – סטיקלייטים הם תמיד מקור הנאה גדול לילדים עם רדת החשיכה. קפצו לוולמארט לפני וקנו כמות יפה (שתוכל לשמש אתכם גם בבית, לאחר החזרה מהקמפינג).



רשימת ציוד מומלצת




מאחלת לכם קמפינג מוצלח ומהנה!

מוזמנים להגיב ולשאול שאלות 😊


bottom of page