top of page

רוד טריפ במערב ארצות הברית

בתאריך 11.9.19 יצאנו אמי ואני לרוד טריפ במערב ארצות הברית. בשונה מהרוד טריפ במזרח, שנעשה במסגרת החופשה עם הילדים - הפעם מדובר בנסיעת עבודה, המהווה הכנה לטיולים שאני מוציאה למערב ארצות הברית. המשמעות היא טיול בקצב מהיר מאד, מעברים רבים ממקום למקום, ונסיעות ארוכות - כלומר לא קצב מומלץ לטיול הבא שלכם באזור. בנוסף, שתינו גם היינו כבר במערב ארה"ב, ולכן על חלק מהמקומות ויתרנו - ובכל זאת מאמינה שהמידע והטיפים שאעלה יכולים להועיל. ואחרי הקדמה ארוכה כל כך - נתחיל.

את הטיול בחרנו לפתוח בסן פרנסיסקו, העיר ששתינו מאד אוהבות; עיר יפייפיה וכיפית, עם הרבה מה להציע - ולביקור של מספר ימים - בהחלט מספקת את הסחורה. בביקור שלנו נסענו בקרוניות הכבל, שפועלות ללא חשמל, אלא נמשכות על ידי כבל (ומכאן שמן). הקרוניות אשר בחלקן פתוחות - בשילוב עם העליות והירידות בסן פרנסיסקו - מבטיחות הנאה גדולה (וזו הסיבה שבזמן הקצר בסן פרנסיסקו נסענו בהן שלוש פעמים...).

בנוסף, ביקרנו ברציף 39, שם צפינו בעשרות אריות ים עליזים, טיילנו באזור המרינה הססגונית ושוקקת החיים, נסענו לקריסי פילד, לתצפית נהדרת על גשר הזהב (שהוא בכלל אדום - אבל זה כבר סיפור אחר).

ביקרנו בצ'יינה טאון, שבה נמצאת קהילת הסינים הגדולה ביותר מחוץ לסין ולהונג קונג, וגם צפינו בהכנת עוגיות מזל (טוב, נו, גם טעמנו - היה טעים!). ביקרנו בכיכר יוניון, עלינו לתצפית יפייפיה ממגדל קויט על העיר, ולא פסחנו על ביקור ברחוב לומברד המפורסם - הרחוב המפותל בעולם.

נהנו מכל רגע, והמשכנו ליעד הבא: יוסמיטי, אחד הפארקים היפים בארצות הברית. אמנם הגענו אחרי הקיץ, כלומר המפלים יחסית חלשים, ואינם מרשימים כמו אחרי עונת החורף - אך עדיין הטבע מדהים והנופים מרהיבים - בהחלט מצדיק ביקור!

חשוב לדעת שיוסמיטי הוא פארק ענק, ועל כן ממליצה לתכנן היטב את הביקור, להחליט מראש באילו אזורים תבקרו - ולבדוק היטב את שעות נסיעה והמרחק ממקום הלינה - כי בפארק הזה אפשר לסוע שעות...

אנחנו בטיול הזה התמקדנו בשני אזורים: עמק יוסמיטי וחורשת מריפוסה.

עמק יוסמיטי הוא האזור הפופולרי ביותר בפארק, ובו מגוון מסלולי הליכה, תצפיות יפייפיות, אגמים, מפלים, חיות בר ועוד. ממליצה בחום על:

Tunnel View

תצפית יפייפיה על העמק ועל הסלע אל קפיטן - מעולה להתחלה של הטיול בעמק יוסמיטי

Bridalveil Fall

מפל שמימיו מתנפנפים ברוח - כמו הינומת כלה - ומכאן שמו

Sentinel Bridge

גשר הצופה על הסלע חצי הכיפה (Half Dome), המשתקף במי האגם

Glacier Point

התצפית הכי יפה לדעתי שיש - רק קחו בחשבון שלא רק אני חושבת כך - ועל כן הפקק לשם בהתאם...

בחורשת מריפוסה תוכלו למצוא את עצי הסקויה הענקיים והמרשימים. מהחניה יש שאטל קצר שלוקח את המטיילים לנקודת ההתחלה של המסלולים השונים, ושם ניתן לבחור במסלול הרצוי. המסלול הפופולרי הוא המסלול Grizzly Giant Loop Trail - מסלול ברמה בינונית באורך שני מיילים, הכולל עץ סקויה בן כ - 3,000 שנה (שעל שמו המסלול נקרא), ואת העץ הגדול שאפשר לעבור דרכו (וכמובן להצטלם...).

ממריפוסה גרוב המשכנו בדרכנו לעיירה המקסימה מונטריי. מונטריי ממוקמת על כביש מספר 1 בקליפורניה, הנחשב לאחת הדרכים היפות שיש – ולא בכדי.

את הבוקר התחלנו בדרך נופית מקסימה בשם 17 מייל, ומשם המשכנו לדרך נופית מקסימה לא פחות – לאורך החוף בעיירה כרמל, הסמוכה למונטריי.

לאחר מכן, ביקרנו פארק הלאומי Point Lobos, ואחרי ששטפנו את העיניים גם שם – יצאנו לדרך – לכביש מספר 1.

בכביש מספר 1 יש שלל עצירות – וקשה להתאפק שלא לעצור, כי הנוף כל כך יפה – אבל הנה טיפ חשוב: תכננו את עצירות החובה שלכם בכביש, ותתנהלו לפי התוכנית – כי לא כיף, נעים או רצוי לסוע בכביש לאחר שיורד החושך.

אחת העצירות המפורסמות בכביש היא Castle Rock Viewpoint – זו העצירה אשר צופה על הגשר המפורסם Bixby Creek Bridge, ומהווה את אחד מסמלי הכביש. אפשר לעצור בעצירה מצד ימין – ויש גם עצירה מצד שמאל, שווה ויפה לא פחות.

שלוש עצירות נוספות מומלצות בכביש מספר 1:

Big Sur River Inn

מסעדה, אשר מאחוריה נהר, ובו מונחים חלק מכסאות המסעדה – מעולה להפוגה כיפית ואף מרעננת, אם בוחרים לשכשך את הרגליים במים.

Mcway Falls

מסלול רגלי קצר יוביל אתכם לתצפית על מקום מפגש נדיר של מפל עם חוף ים. לנו גם יצא לראות קצת לווייתנים משפריצים להם מים...

Elephant Seal Vista Point

תצפית מעולה על פילי ים.

ועוד שלוש עצירות, שעשינו בדרך לסן דייגו:

1. סולבנג' – עיירה שהוקמה על ידי מהגרים דנים – קיטצ'ית ומקסימה כאחד.

2. סנטה ברברה – עיר יפייפיה עם חופים משגעים – הביקור ברציף מומלץ ביותר! שימו לב – ניתן להיכנס אליו עם מכונית, והחניה על הרציף ללא עלות ב – 90 הדקות הראשונות.

3. סנטה מוניקה – באופן כללי על הביקור בלוס אנג'לס הפעם ויתרנו – מה שכן, לקראת שקיעה נסענו לסנטה מוניקה, טיילנו קצת בחוף, על הרציף, ובעיקר נהנו משקיעה יפייפיה.

אמנם על לוס אנג'לס החלטנו לדלג, אך היה לנו ברור שעל סן דייגו לא מוותרות.

התחלנו את הביקור בשכונת La Jolla - שכונה יוקרתית בסן דייגו עם חופים משגעים - לא לפספס את בריכת הילדים! משם המשכנו לתצפית מרהיבה של 360 מעלות על סן דייגו מהר סולדד.

מקום מומלץ נוסף בסן דייגו הוא פארק בלבואה. מדובר בפארק ענק, יפייפה ומיוחד, אשר נבנה בשנת 1915 לכבוד תערוכת פנמה-קליפורניה. בפארק יש מבנים יפים, גנים, מוזיאונים - אפילו גן חיות ענק - בקיצור, לא לוותר.

את הביקור בסן דייגו קינחנו בנסיעה לחצי האי קורונדו, שמטרתה היתה בעיקר הנסיעה החווייתית על הגשר הארוך מעל הים - ועל הדרך גם נהנו מתצפית יפה על סן דייגו - הפעם מהצד.

מסן דייגו המשכנו לעיירת הסקי המפורסמת ביג בר לייק, הממוקמת בהרי סן ברנדינו על שפת האגם, שעל שמו היא קרויה.הדרך לעיירה היא דרך נופית יפייפיה המכונה "דרך פסגת העולם" - מפותלת, ארוכה, ובעיקר עוצרת נשימה! בעיירה יש מגוון אטרקציות לכל המשפחה - אך חשוב לציין שהיא פעילה בעיקר בקיץ ובחורף - ובתקופה זו של השנה פעילה בעיקר במהלך סופי השבוע - במהלך השבוע קצת מנומנמת. עוד דבר שכדאי לקחת בחשבון הוא הטמפרטורה, שצונחת ברגע שעולים לעיירה - יש להיערך עם ביגוד מתאים.

ביג בר לייק היה היעד האחרון בקליפורניה לטיול זה - וממנו עברנו למדינה הבאה (והנפלאה): אריזונה.

כיאה לרוד טריפ במיטבו, החלטנו שחלק מהנסיעה תהיה בכביש מספר 66 האגדי. למי שלא ראה את הסרט "מכוניות" (שמבוסס על הכביש הזה) - נספר בקצרה שמדובר בכביש שנבנה בשנת 1926, ואשר חיבר בין שיקגו ללוס אנג'לס. כביש זה היווה נתיב תחבורה מרכזי במשך שנים רבות, עד בנייתם של כבישים מהירים בינעירוניים, אשר בסופו של דבר הוציאו את הכביש משימוש. כך למעשה העיירות שלצדו ירדו מגדולתן, חלקן אף ננטשו לגמרי.

אנחנו כאמור נסענו בחלק קטן ממנו, אשר במסגרתו ביקרנו בעיירות אוטמן, קניגמן וסלינגמן. אמנם מדובר בנסיעה ארוכה יותר בהשוואה לנסיעה בכביש מהיר - אך בהחלט נסיעה חווייתית ומומלצת. בסופו של יום הגענו לסדונה היפייפיה.

אין מספיק מילים לתאר כמה העיר הזו נהדרת, מבחינת כל כך הרבה דברים... יפייפה, טבע נפלא, שלל מסלולים ברמות שונות, שקיעות מרהיבות, אטרקציות, אפילו האוכל שם טעים! (דבר נדיר בארצות הברית יש לומר...).

בסדונה יצאנו לטיול עם ג'יפים עם חברת הג'יפים הורודים, טיפסנו על שלל סלעים (וגם ירדנו מהסלעים בזויות חדות במיוחד...), זכינו לנופים מטריפים, והמון הסברים מהנהג/מדריך שהיה איתנו. חוויה כיפית ובלתי נשכחת - מומלץ בחום!

עוד בסדונה ביקרנו בפארק Slide Rock State Park, אשר כשמו כן הוא - פארק בו יש סלעים בנהר, עליהם אפשר להתגלש. במקום אפשר לבלות שעות - כיף ומומלץ לאתנחתא בטיול - לא לשכוח להביא בגדי ים ומגבות.

תצפית נהדרת על סדונה נמצאת ב - Chapel of the Holy Cross - גם המבנה עצמו מעניין. לתצפית יפה על השקיעה נסענו ל - Sedona Airport Scenic Lookout - למרות שבאמת לא חסרות תצפיות על השקיעה, וזו גם מאד עמוסה. בנוסף, החניה שם עולה $3, אותם יש לשלם במזומן - אז להערך בהתאם אם מגיעים לשם.

מסדונה המשכנו לפנינה נוספת באריזונה - העיירה פייג'. בדרך מסדונה לפייג' עברנו בגרנד קניון. התחלנו את הביקור בסרט המוצלח ב - IMAX, ומשם המשכנו לטיולים רגליים קצרים ושלל תצפיות על הקניון - לא פלא שנבחר לאחד משבעת פלאי עולם - לא לפספס (גם אם הייתם שם כבר כמונו - עדיין מרהיב ונפלא כאחד בביקור שני, שלישי ועוד...).

וחזרה לפייג'.

אמנם עיירה קטנה, אבל כל כולה טבע יפייפיה ומיוחד - בקלות אפשר לבלות במקום מספר ימים.

בפייג' יצאנו לסיור בקניון אנטילופ התחתון - מדהים! חשוב ביותר להזמין את הסיור כמה שיותר מוקדם, כי מקומות אוזלים במהירות - ואת זה לא תרצו לפספס.

בנוסף, כמו רבים אחרים, עלינו לתצפית על עיקול נהר הקולורדו ב - Horseshoe Bend - בחרנו לעשות זאת בשעת שקיעה - בהחלט יפייפה, רק גם כאן לקחת בחשבון שעוד כמה אנשים חושבים כך - והעומס בהתאם...

עוד בסדונה נהנו מתצפית על סכר גלן, ומשיט בנהר פאוול. בפייג' יש שתי מרינות, שהכניסה אליהן היא בתשלום של $30 (!). הסיבה לכך שמדובר בפארק לאומי - ועל כן שייך למנוי השנתי של הפארקים הלאומיים - כלומר, אם יש לכם מנוי לפארקים הלאומיים - אין צורך לשלם. זה לא ברור בכניסה למרינה - לכן מציינת שתדעו.

מפייג' המשכנו ליוטה - אך לא לפני שביקרנו במקום מקסים ומיוחד - עמק המונומנטים. מומלץ ביותר! לא לוותר על המסלול בשביל העפר - אפשרי גם למכוניות פרטיות.

משם נפרדנו מאריזונה, ועברנו ליוטה.

יוטה היא מדינה נהדרת נוספת עם המון פארקים - חלקם מוכרים יותר, חלקם פחות.

ביוטה ביקרנו בפארק הלאומי ארצ'ס, שבו ריכוז גבוה של קשתות טבעיות (ומכאן שמו). מעבר לזה, בפארק תצורות סלעים יחודיות, נקודות תצפית נהדרות, ונופים מרשימים. במקום מגוון מסלולים בדרגות שונות ושלל תצפיות.

מארצ'ס המשכנו לברייס - ובדרך נהנו מביקור קצר בקפיטול ריף' - פארק לאומי מקסים ומעניין, אשר לצערי בביקור הזה לא התאפשר לנו לבלות שם יותר מדי זמן, אך הספקנו להנות מהצוקים המרשימים, לצפות בציורי האינדיאנים העתיקים, ולהנות מכמה רגעים של גאולוגיה במיטבה.

מקפיטול ריף המשכנו לברייס - אחד הפארקים המיוחדים והיפים שיש - לא לפספס! גם כאן, ניתן להסתפק במגוון התצפיות שיש על הקניון - אפשר גם לצאת למסלול בתוכו - לבחירתכם.

הפארק הלאומי האחרון בו ביקרנו ביוטה הוא ציון. לפארק הזה לא ניתן להיכנס עם רכבים - רק עם שאטלים, גם לפארק עצמו מומלץ להגיע עם שאטל - ולכן אם אתם מתלבטים היכן ללון - ההמלצה שלי היא לישון בספרינגדייל. גם כאן מגוון מסלולים בדרגות שונות ותצפיות יפות - ובנוסף, נהר זורם באמצע הפארק, אשר אליו אפשר להיכנס בכל רגע נתון, ואף לבצע את ההליכה בתוכו. בהחלט משדרג את החוויה והביקור - אז לא לשכוח להביא נעליים מתאימות, ואם ממש חם - גם בגדי ים ומגבות.

אחרי כל הטבע המדהים הזה, בשלל צורותיו ונופיו - נסענו ליעד האחרון בטיול זה - העיר לאס וגאס.

לאס וגאס עיר מיוחדת, תוססת, ובלילות מרהיבה על שלל אורותיה - "עיר האורות" במלוא מובן המילה! יש לציין שגם הרבה יותר יפה ומיוחדת בלילה מאשר ביום.

האתרים המעניינים ביותר לדעתי בלאס וגאס הם המלונות עצמם; מלונות ענק, מושקעים בטירוף, רבים מהם סביב נושא מסוים - והביקור בהם חוויה אדירה.

אנחנו ביקרנו (וישנו) במלון ניו יורק-ניו יורק, שבו מעבר ל"אתרים" הניו יורקים שבו, יש גם רכבת הרים גדולה, שעוברת בתוך במלון (מי שלא חושש/ת מהתקף לב - יכול/ה לעלות עליה עם משקפת של מציאות וירטואלית).

בפריז ראינו את מגדל אייפל ושער הניצחון, בונציה את ה"נהר" בתוך המלון עם הגונדולות, במלון קיסר את האמנות הרומית במיטבה, ובלוקסור קפצנו לרגע למצרים. כמובן לא פספסנו את מופע המזרקות של הבלג'יו - קצר ומרשים. עוד מקום מומלץ במיוחד הוא רחוב פרימונט - רחוב מקורה, אשר בתקרתו אלפי נורות שיוצרות מחזה מרהיב. לאמיצים שבחבורה יש אפשרות לגלוש באומגה לאורך הרחוב.

בלאס וגאס גם שלל מרכזי קניות ואאוטלטים מעולים - אחלה מקום לסיים בכיף ובפינוק את הטיול.

ולא, בקזינו לא היינו - שומרות לפעם הבאה 😉

אודות הכותבת

שלי גוטנר-הוך הינה בעלת חברת רוד טריפ, הבונה ומתכננת טיולים עצמאיים וטיולים פרטיים ליחידים ולקבוצות קטנות במבחר יעדים באירופה ובבלקן, ארצות הברית וקנדה.