top of page

איך להפוך נסיעה ארוכה עם הילדים בטיול לחוויה

בטיול האחרון שלנו נסענו עם הילדים לוירג'יניה.

מדובר בנסיעה נטו של עשר שעות – עם הפקקים והעומסים של חג ההודיה – הגענו לארבע עשרה שעות. ארבע עשרה שעות עם ארבעה ילדים בגילאי שנה וחצי עד עשר.

ובמהלך הנסיעה ישבתי/נהגתי וחשבתי על כל הכלים שרכשתי, שעוזרים לי להעביר נסיעה כזו בכיף עם הילדים – ואותם אני רוצה לשתף אתכם – כי למה שרק אני אהנה מכל הטוב הזה? 😉

אז בואו נתחיל;



רכב מרווח ומפנק ככל האפשר

תנאי בסיסי לנסיעה נעימה וכיפית. בעוד שעל מקומות לינה אנחנו משתדלים לחסוך (כאלה אנחנו, צנועים...) – ברכב תמיד דואגים להשקיע. בסופו של דבר גם אם שדרוג נראה לכם דבר יקר, כאשר תחלקו את עלות השדרוג למספר ימי הטיול – תגלו שהתוספת היומית היא קטנה – בעוד שהשדרוג של הנסיעה משמעותי, ומשפר מאד את איכות הנסיעה – הן של הנהג/ת, והן של הילדים. ההמלצה שלי היא לקחת רכב, שיהיה מרווח מספיק, כולל כל הציוד והמזוודות (כי לא הכי נעים לנסוע במשך שעות עם מזוודות בין הרגליים), ואם יש דגם מפנק (כמו למשל SUV וכדומה) – לא להסס, ולקחת. הרכב שלנו למשל הוא טויוטה סקויה 4*4 עם 8 מקומות ישיבה, ותא מטען גדול (בתכלס יש לנו גם גגון...). יש שיאמרו רכב ענק – לנו זה נותן את המרחב המתאים, ותורם לאיכות הנסיעה והנהיגה.


לא רק נסיעות – אלא גם חוויות

הנסיעות בארצות הברית יכולות להיות ארוכות עד ארוכות מאד – אין דרך להתחמק – ארצות הברית מדינה גדולה. ועדיין, נסיעות ארוכות לא צריכות למנוע מכם לראות ולחוות את ארצות הברית – גם בדרכים. עכשיו יש שתי אפשרויות: להסתכל על הנסיעה כסיוט (ואז היא גם תהיה כזו – מבטיחה!), או לראות את הנסיעות כחוויה אדירה – ולהפוך אותה לכזו. איך עושים זאת? גם בימים, שבהם מתוכננות נסיעות ארוכות, לתכנן עצירות כיפיות במיוחד – כאלו שלא חייבות לארוך זמן רב – אבל שהאיכות שלהן ומידת ההנאה תהיה גבוהה – ותיצור זמן משפחתי איכותי לכולם – ובנוסף התרעננות מהנסיעה הארוכה. זה יכול להיות טיול רגלי קצר במקום מקסים, עצירה בפארק יפה, רחצה באגם, או אפילו משחק עם שלג – כל דבר שמתאים לכם, ואתם אוהבים לעשות.


עבורנו יש שתי סוגי עצירות:

(1) עצירות עם תוכן – עצירות שתכננו מראש, שממוקמות ליד המסלול (כן, לא רצוי להאריך את הדרך עוד יותר בגלל עצירה), מהסוג שאנחנו אוהבים. כך למשל בדרך מקייפ קוד לוירג'יניה עשינו עצירה קצרה של כשעה במוזיאון המדע והחלל בקונטיקט. אנחנו חובבי מוזיאונים (יש לנו גם מנוי של מדעטק, שמאפשר לנו כניסה חינם למוזיאונים מסוג זה) – וכולנו נהננו, למדנו, שיחקנו, התאווררנו – והמשכנו הלאה. עצירה כזו מקנה חוויה ליום הזה, כך שלא רק נסענו – גם בילינו.

(2) עצירות התרעננות – עצירות לא מתוכננות, בהתאם לצרכים בשטח (פיפי, רעב, או סתם צורך באויר). אל תתקמצנו בעצירות האלו – הן חשובות לכולן!



הערכות נכונה לדרך

את הרכב אנחנו לא מעמיסים רק עם ילדים (בסופו של דבר – יש ארבעה ילדים – לא מעט 😉) – אלא גם במשחקים, טאבלטים, מגשים (מגשים המיועדים למחשבים ניידים, שעברו הסבה למגשי יצירה), טושים, חוברות, כריות, שמיכות (כי תמיד למישהו קר...), ועוד. גם את הצד הקולינרי אנחנו לא זונחים: אוכל וחטיפים לדרך, הרבה מים, שקיות קטנות (לחלק את האוכל בנוחות בין הילדים), שקיות זבל, גם סכין אם צריך לחתוך משהו, הרבה פעמים גם צידנית. ובקיצור, כל מה שיעזור לכם להעביר נסיעה מאד מאד ארוכה – ושהילדים במקום לשגע אתכם או לריב אחד עם השני – יעסקו בעניינם, ויתנו לכם לנהוג בשלווה ובשקט (יחסי כמובן).

בנוסף, יש משחקי דרך, שאנחנו מאד אוהבים לשחק, ומעבירים את הזמן לכולם. אגב, גם לילד בן השנה אנחנו מביאים משחקים – בהחלט מוכיח את עצמו – אז לא לשכוח את הקטנים! עוד מאד עוזר עם כל הילדים (וגם עם המבוגרים) זה הרבה מוסיקה טובה. לא בכל המקומות בהם אנחנו מטיילים ונוסעים יש קליטה – ולכן רצוי להוריד את המוסיקה שאתם אוהבים מראש. אמצעי נוסף פופולרי מאד בקרב מטיילים רבים, שאצלנו לצערי לא הולך – זה פודקאסטים. עדיין עובדים על זה...


טכנולוגיה תומכת

יו טיוב, ווייז, גוגל מפס ושאר אפליקציות צורכים גדולים של אינטרנט. לצורך כך אני ממליצה לשדרג את חבילת הסים שלכם לחבילה בלתי מוגבלת - בדרך כלל מדובר בהפרש של כ - $20-$30 לחודש - ויש לכם אינטרנט ללא הגבלה, שיכול גם לספק בידור לכל המשפחה, וכמובן אפשרות לנווט לאתרים בטיול.

בנוסף, יש לנו מנויים חודשיים לנטפליקס ולערוץ דיסני+, אשר עלות מנוי חודשית (בתום המנוי החינמי) לכל אחד מהם נע בין $7-$12 לחודש. באמצעות המנוי ניתן להוריד לטבלטים סדרות וסרטים אהובים עליכם ועל הילדים, וכך להעביר את זמן הנסיעה בנעימים.


שחררו ותהנו

התייחסו לנסיעה כאל פינוק - ולא כעוד דרך חינוך של הילדים. חשבו מה יכול לכם לתרום להנאה מהנסיעה? אלו פינוקים ישדרגו את החוויה? אנחנו למשל בטיולים נוהגים לאפשר לילדים לאכול ג'אנק פוד, שביומיום הם לא זוכים לאכול, כגון: מקדולנדס, דנקן דונאט ושאר שטויות. הילדים שמחים ומוקירי תודה, זה קל, זה מהיר – לא הכי בריא, אבל עושה את העבודה.

גם זמן מסכים אצלנו בנסיעות גדול באופן משמעותי מזמן המסכים, הניתן בשגרה. בסופו של דבר גם לנו נחמד לראות סדרה או סרט טוב - זה גורם להנאה, ומוסיף לחוויה.


לגרום לילדים להביט החוצה

אולי נשמע בסיסי, אך כולנו יודעים, שלא תמיד פשוט (ולפעמים אף קשה) לגרום לילדים שלנו להביט החוצה, ולראות מה קורה מסביב... אז איך בכל זאת גורמים לזה לקרות? אנחנו אוהבים לשחק משחק עם הילדים, ובו הם צריכים לצבור נקודות, על ידי מציאת פריטים בחוץ. רשימת הפריטים ארוכה: מכונית לבנה, שלט עצור, טרקטור, סוס, פרה, במבי, ועוד ועוד. על כל פריט שמאתרים זוכים בנקודה – ומי שזוכה בעשר נקודות – זכאי להפתעה קטנה (אותה הכינונו מראש – או לחלופין זו גם יכולה להיות הפתעה מתוקה באחת מחנויות הנוחות בתחנות הדלק). אפשרות מתקדמת יותר היא לרכוש בינגו דרכים (משחק נפוץ בארצות הברית), בו הילדים מקבלים כרטיסיות קשיחות עם ציורים של פריטים, וטושים מחיקים – ומי שמוצא/ת ראשון את כל הפריטים, שנמצאים בכרטיס שלו – זוכה.


הזמנה מראש של מקומות הלינה

גם כאשר יוצאים לרוד טריפ, ולנסיעות ארוכות במיוחד – חשוב לכולם לדעת (הן לנהג/ת והן לנוסעים) מתי מתחילים ומתי מסיימים. לצורך כך קבעו מראש, ועוד בטרם יצאתם לדרך, כמה שעות מבחינתכם אפשר לנסוע ביום, וכמה זמן נדרש לעצירות עם תוכן ולעצירות התרעננות – ולפי זה קבעו את המקום, בו תשנו באותו לילה. אני מאד ממליצה לא להגיע למקום הלינה מאוחר מדי ולפני רדת החשיכה – על מנת לא להגיע עייפים מדי (ועצבנים מדי – בדרך בא ביחד), וכדי להימנע מנהיגה בחושך, שלעיתים בכבישים לא מוכרים ולא מוארים לא קלה. בנוסף, הזמנת מראש של מקומות הלינה, תחסוך מכם את ההתעסקות בזה במהלך הנסיעה – וככל שתשחררו מתחים ומשימות מהנסיעה – כך היא תשתפר 😊


מקומות לינה עם ערך מוסף

חשוב לזכור כי בימים בהם יש נסיעות ארוכות, לילדים (וגם למבוגרים), אין הרבה אפשרות לפרוק אנרגיה. פתרון אחד כאמור הוא לבצע עצירות עם תוכן, ועל כך כבר פירטתי בסעיף קודם. פתרון שני הוא לבחור מקום לינה עם ערך מוסף, שיעורר עניין, ויעודד פעילות. אותו ערך מוסף יכול להיות בריכה, טרמפולינה, מתחם דשא גדול, גן משחקים, אגם, שאפשר לשחות או לשוט בו, ועוד ועוד. ולא – מקומות אלו לא חייבים להיות מקומות יקרים – גם במתחמי קמפינג כדוגמת KOA, תוכלו למצוא שלל אטרקציות – ובמלונות רבים של 2-3 כוכבים ישנה בריכה קטנה מקורה. כך אפשר לסגור יום או לפתוח יום עם פעילות מהנה, כולם מתרעננים ומתאווררים – וגם צוברים חוויות על הדרך 😉



והטיפ הכי חשוב שלי – הוא בסופו של דבר לזכור, שבשגרת היומיום לא תמיד יש לנו אפשרות לזמן משפחתי איכותי, שבו כולנו במקום אחד, יכולים לשוחח אחד עם השני, להקשיב, להתעדכן, להאזין למוזיקה טובה, לשחק, לצחוק, אפילו גם לריב 😉 נסיעה ברכב מאפשרת את הזמן הזה, נותנת לנו את האפשרות להתנתק מכל הבלגן והעומס מסביב, ופשוט להנות אחד מהשני. אז נסו לשים לרגע את הטלפונים והמסכים בצד, לשאול שאלות, לשתף חוויות – ולעשות את כל מה שכיף ונחמד ביחד עם המשפחה.


מאחלת לכם נסיעה נעימה וכיפית במיוחד!

יש לכם טיפים נוספים, שעוזרים לכם להעביר את הנסיעה בכיף? מוזמנים לשתף!


אודות הכותבת

שלי גוטנר-הוך היא בעלת חברת רוד טריפ, הבונה ומתכננת טיולים עצמאיים וטיולים פרטיים ליחידים ולקבוצות קטנות במבחר יעדים באירופה ובבלקן, ארצות הברית וקנדה.

bottom of page