top of page

קייפ קוד

במדינת מסצ'וסטס, הממוקמת בצפון-מזרח ארצות הברית, ישנו מקום קסום ויפה בשם קייפ קוד. מדובר בחצי אי, אשר צורתו כמעין קרס עגולה, מוקף חופים מכל עבר. השילוב של העיירות היפות לאורך הים, עם חופים נהדרים, שלל אגמים ואטרקציות – הפכו את הקייפ לאתר נופש פופולרי בארצות הברית ושוקק חיים בתקופת הקיץ.

במדריך קצר זה אסקור אתרים ופעילויות מומלצות בקייפ קוד בעונת הקיץ לחופשה מהנה לכל המשפחה.


מידע כללי על קייפ קוד

קייפ קוד הוא מקום יפה לאורך כל השנה, אך בפועל פעיל ושוקק חיים בקיץ בלבד. העונה מתחילה באופן רשמי בין יום הזכרון האמריקאי (Memorial day) בחודש מאי ועד יום העבודה האמריקאי (Labor Day) החל בתחילת חודש ספטמבר.

הקייפ מופרד מהיבשה באמצעות תעלה, אותה אפשר אמנם לחצות בקלות בגשר בורן או גשר סגמור, אך היות ואלו שני הגשרים היחידים, המובילים לקייפ (באמצעות רכב – ניתן גם להגיע לקייפ באמצעות מעבורת) – חשוב לקחת בחשבון כי בקיץ באזורים אלו גם יהיו צפויים לכם פקקים ארוכים.

יש כרישים בחופי הקייפ, אך לא בכולם. כרישים נצפו בחופים המזרחיים (ואף היו תקיפות כרישים בעבר) – ולעת עתה לא נצפו כרישים בחופים המערביים. העצה שלי היא כמובן לעקוב אחר שלטים והנחיות.

הקייפ אינו מקום ענק אך גם לא מקום קטן, כפי שרבים סוברים. גודלו של הקייפ קרוב ל – 900 ק"מ מרובע, והוא כולל למעלה מ – 640 ק"מ של חופים (!). על כן תכנון נכון של הביקור בקייפ חשוב ויתרום להצלחת החופשה במקום. ולאחר ההקדמה הקצרצרה, הנה מספר המלצות על אתרים ופעילויות מומלצות בקייפ.


שביל האופניים - The Shining Sea Bikeway

דרך יפה ונעימה לראות את החופים היפים של הקייפ היא באמצעות רכיבה על אופניים מצפון פלמות' ועד וודס הול, בשביל האופניים המשתרע לאורך 17 ק"מ. אם אתם לא בכושר או ממצים מהר – ניתן לעשות רק חלק מהשביל. הדרך היא מישורית, ממוקמת לאורך החופים – והנסיעה בה נעימה, קלה וכיפית. אם לא הגעתם לפלמות' עם אופניים – ניתן לשכור באחת החנויות בעיירה.

מידע נוסף על הדרך ועל החנויות מהן ניתן לשכור אופניים בקישור הבא: https://bit.ly/2XgN2ng


גודוויל פארק – Goodwill Park

קייפ קוד אמנם מוקפת ים ויש בה שלל חופים, אך אם יש רוח לא נעימה או המים של האוקינוס קרים לכם מדי – דעו שיש גם הרבה מאד אגמים מקסימים באזור, שלרוב מוגנים יותר מפני הרוח, והמים בהם חמימים יותר בהשוואה לים. דוגמא לאגם שכזה הוא האגם ב – Goodwill Park בפלמות', ובו חוף רחצה נעים לצד אגם צלול, מדשאות, צל, מקומות לעשות ברביקיו, ואפילו גן משחקים בקרבת מקום. הכניסה ללא עלות. מידע נוסף על הפארק בקישור הבא: https://bit.ly/2ZqThSP

שימו לב! יש שתי אפשרויות להיכנס לשמורה: הראשונה דרך רחוב פלמר, אשר תביא אתכם לגן המשחקים, הסמוך לאגם (אך עדיין מצריך כחמש דקות הליכה). האפשרות הנוספת והמומלצת היא להיכנס לפארק דרך רחוב גיפורד, ולהחנות בחניה הצמודה לאגם.



כלבי הים בצ'טהאם

צ'טהאם היא עיירה יפה וקסומה בקייפ קוד, הגובלת בים כמעט מכל צד (וליתר דיוק - שלושה צדדים מתוך ארבעה). האטרקציה הגדולה במקום לצפות בכלבי הים במזח, במקום בו הספינות פורקות את הדגים (שאותם כלבי הים מאד אוהבים 😉). כדי להגיע למקום – הכניסו לניווט את שם המקום: Chatham Pier Barcliff Ave.

ניתן לשלב בביקור במקום גם מסלולים קצרים עם תצפיות והרבה ים ב -Monomoy National Wildlife Refuge. אפשרות נוספות היא הליכה לאורך החופים היפים מול המגדלור (שעדיין עובד!). במקום יש חניה חינם לחצי השעה הראשונה - שזה זמן מעולה לסיבוב קצר בחופים היפים.



פארק המתנפחים - Cape Cod Inflatable Park

פארק מתנפחים גדול במערב ירמות' ובו מגוון מתנפחים בכל הגדלים ולכל הגילאים (כן, גם לגדולים). המתחם כולל גם פארק אתגרי ופארק מים (יותר בריכות ושעשועי מים – פחות מגלשות וכדומה). ישנה אפשרות לרכוש כרטיס לאחד מהפארקים או כרטיס משולב לשניים או שלושה פארקים.

העלות היא $25 לכל אחד מהפארקים, $40 לכרטיס משולב לשני פארקים ו - $50 לכרטיס משולב לשלושה פארקים.

המתחם פתוח בקיץ מדי יום בין השעות 10:00-18:00.


פארק המים - The Cape Codder Water Park

פארק מים מקורה (עם גג נפתח לקיץ), הממוקם בעיר היאניס. הפארק הינו חלק מריזורט, ופארק המים המקורה היחיד באזור קייפ קוד. הפארק מהווה אפשרות מצוינת ליום גשום או לאוהבי פארקי המים באשר הם. למתארחים במלון הכניסה לפארק חינם. עלות כניסה יומית היא $40 למבוגר ו - $30 לילד (עד גיל 3 – הכניסה חינם).

קישור לאתר הפארק: https://bit.ly/2RjnO1W


מסלול ההליכה בסנדוויץ' - Sandwich Boardwalk

מסלול הליכה קצר ויפה על גשר עץ, המוביל לחוף ים משגע. הגשר נבנה לראשונה בשנת 1875, אך מאז נהרס מספר פעמים (פעמים רבות לאור סערות עזות בתקופת החורף), וכל פעם שוקם מחדש. בשיקום שנערך בפעם האחרונה בשנת 2018 הושקעו כשני מליון דולרים, מתוך מטרה לא רק לשקם את הגשר – אלא להפוך אותו לעמיד וחזק יותר בפני מזג האויר.

הכניסה למקום ללא תשלום, למעט התשלום על החניה.

מידע נוסף על המקום: https://bit.ly/2KlL1jy



ביקור בוודס הול – Woods Hole

וודס הול הינה עיירת דייגים לשעבר, אשר היום מושכת אליה מדענים מכל העולם (גם מישראל), לאור מיקומם של שני מוסדות אקדמאיים מובילים ויוקרתיים: MBL – מעבדה לחקר ביולוגיה ימית, ו – WHOI -מכון לחקר אוקיונוגרפיה. וודס הול עיירה מקסימה, ומעבר להליכה ברחובה הראשי (הקטן אף הוא), ולהיותה המקום בו מסתיים שביל האופניים, יש בה אקווריום קטנטן וחינמי, בו תוכלו לראות דגים ושאר בעלי חיים (ואף בחלקם גם לגעת – בקומה השניה של המקום). בסמוך אליה ניתן לצאת טיול קצר, ומקסים וקל בנוב (The Knob), עם חופים נהדרים ונופים מרהיבים. ישנה אפשרות לצאת ממנה לשיט לאי מרתה'ס ויניארד (ראו פירוט בסעיף הבא), ולקנח את הביקור עם פאי טעים וכוס קפה/שוקו בבית הקפה Pie in the Sky. בדרך מהאקווריום לבית הקפה תוכלו להנות מהמראות היפים של המרינה מצד אחד, ושל הים מהצד השני.

קישור לאקווריום: https://bit.ly/2NyrhHi

מידע נוסף על The Knob: https://bit.ly/2XV7eIy

קישור לבית הקפה: https://bit.ly/2KQFKjz


מרתה'ס ויניארד - Martha's Vineyard

האי מרתה'ס ויניארד הוא האי השלישי בגודלו בחוף המזרחי של ארצות הברית, וממוקם דרומית לקייפ קוד. האי, כמו קייפ קוד, מהווה אתר נופש פופולרי, וידוע בעיירות ציוריות וחופים חוליים. באי גם נמצאת קרוסלת סוסים עתיקה, שהובאה לאי בשנת 1880, ונחשבת לקרוסלה העתיקה ביותר בארצות הברית (וכן, היא עדיין עובדת!). ניתן להגיע לאי באמצעות מעבורת מוודס הול או מפלמות' (מפלמות' השיט הוא ללא רכבים). השיט עצמו מהנה גם כן, ובאופן כללי אפשר להקדיש לביקור במקום כחצי יום עד יום.

מידע נוסף באתר: https://bit.ly/2MScz1Z


חוף הים Longnook Beach

בדרך לפרובינסטאון, ממליצה לעצור לביקור בחוף ים רחב ומדהים בשם Longnook Beach, עם דיונות חול גדולות – כך שבעוד שאתם תהנו מהמראות המרהיבים, הילדים יוכלו להוציא אנרגיות בדיונות ליד.

*שימו לב! מדובר בחוף בצד המזרחי של הקייפ, בו נצפו כרישים באזור - ועל כן הרחצה במקום מסוכנת *

מידע נוסף על החוף בקישור הבא: https://bit.ly/2ImxLJs


הפארק הלאומי Cape Cod National Seashore

הפארק הלאומי היחיד בקייפ, ובו תוכלו למצוא חופים נהדרים, לטייל, לגלוש בים, לרכב על אופנים, לצאת לשיט מודרך ועוד.

הפארק פתוח מדי יום בין השעות 6:00-24:00.

עלות הכניסה היומית לרכב הינה $20 – וחינם לבעלי מנוי לפארקים הלאומיים בארצות הברית.



פרובינסטאון - Provincetown

פרובינסטאון היא עיירה עליזה וססגונית, הממוקמת בקצהו של הקייפ, ומוקפת ים מכל עבר. לעיירה זו גם מהווה נדבך חשוב בהיסטוריה האמריקאית, היות ואליה הגיעה ספינת מייפלאואר ועליה המהגרים הראשונים, שהגיעו לארצות הברית. פרובינסטאון מזוהה עם הקהילה הגאה, מלאה בדגלים ואנשים צבעוניים, תוססת וכיפית, עם מגוון גלריות, מסעדות, ואוירה נהדרת. לא בכדי מדובר באחת העיירות הפופולריות בקייפ! מפרובינסטאון גם ניתן לצאת לשיט לוויתנים – אטרקציה פופולרית לא זולה – אך בהחלט יחודית ומהנה.


מאחלת לכם חופשה מהנה וכיפית בקייפ קוד!

מוזמנים להגיב ולשאול שאלות 😊



אודות הכותבת

שלי גוטנר-הוך היא בעלת חברת רוד טריפ, הבונה ומתכננת טיולים עצמאיים וטיולים פרטיים ליחידים ולקבוצות קטנות במבחר יעדים באירופה ובבלקן, ארצות הברית וקנדה.

bottom of page